Poddavsnitt

Avsnitt 11: Romance throwdown!

rp_rumble

Let’s get ready to rumble! Vi ställer Simona Ahrnstedt mot Katrin Zytomierska i ett gäng kategorier och ser vem som vinner. Obs: Strösslat med spoilers!

Om du vill lyssna direkt i webbläsaren kan du klicka här; annars hittar du oss där du har dina poddar.

Saker vi pratar om:

Hallie Deighton, Only One Month
Jennifer McQuiston, Diary of an Accidental Wallflower och A Spinster’s Guide to Scandalous Behavior
Cathy Yardley, Level Up
Mary Balogh, The Proposal
Melody pratar romance i P5
Jane Ashford, Heir to the Duke

Save

5 thoughts on “Avsnitt 11: Romance throwdown!

  1. Sjukt roligt avsnitt! Jag har visserligen läst ”En enda natt” så jag är lite partisk… Jag håller med om att Åsa och Michel är roligare än Natalia och David (mitt favoritögonblick med Åsa och Michel är när de har sex och Åsa tänker att hon måste välja träbänkar i köket nästa gång hon låter göra om köket eftersom sten är så hårt att ha sex mot). Jag har för mig att David och Michel tränar något ungdomslag i fotboll i förorten (apropå om de har intressen eller inte) men det känns som ytterligare en grej som ska understryka att han är ”arbetarklass”.

    ”En enda hemlighet” (bok två i serien) har roligare huvudkaraktärer men i gengäld rätt trista bikaraktärer (den kvinnliga är bra, men den manliga är Natalias storebror).

    Gilla

    1. Tack för fint betyg!

      Jag har läst En enda hemlighet nu och ja, jag tycker att den var mycket bättre för att huvudpersonerna var mycket roligare och djupare skrivna.

      Gilla

  2. Alltid lika roligt att lyssna på er, ser fram emot nästa avsnitt!
    Håller dock inte alls med er om En enda natt. Känns knappt som vi läst samma bok? Jag tycker om karaktärerna, de utvecklas och lär sig att se världen annorlunda. Andra boken, En enda hemlighet vad också fantastiskt bra. Kan nog vara en smaksak, jag tycker finansvärlden verkar intressant så det kan påverka min bedömning 🙂

    Gilla

  3. Jag reagerade när en av er tvärsäkert sade att En enda natt inte innehåller ordet ”kuk”, eftersom jag nyligen läst boken vill minnas att det förekommer flera gånger. Jag sökte därför på ordet i min e-boksläsare och fick 6 träffar 🙂

    Gilla

  4. Blev förvånad när ni påstod att En enda natt inte innehåller ordet ”kuk”, utan endast omskrivningar. Jag sökte därför på ordet i min e-boksläsare och hittade 6 träffar.

    Gilla

Kommentera

